Tento článek se mi nepíše s lehkým srdcem, protože mám za sebou také okultní minulost. Přesto jsem se rozhodl publikovat části rozhovorů s osobnostmi českého podsvětí, poté, co si znovu jasně uvědomuji, jak je situace vážná. Bývaly doby, kdy bych se alespoň zčásti přiklonil k něčemu, co popisují jako cestu za poznáním, nejčastěji zabalenou do formulace „sebepoznání“. Ačkoliv již nepochybuji, že mocnosti existují, magikové sami zde myslím dost upřímně potvrzují, že je sami využívají. Stručně řečeno, mocnosti jim poskytují jako vnadidlo extrémní zážitky setkání s „mystikou“, temnotou a smrtí, na úkor jejich duše. Zní to sice trochu zprofanovaně (Faust je pro mnohé lidi jen smyšlenkou), ale posuďte sami.
„Ako veľa smrteľných jedov, aj mágia chutí spočiatku dobre až lahodne. Treba však trochu počkať, kým začne pôsobiť a pekne pomaly a extrémne bolestivo ťa rozožierať z vnútra. Crowleyho prirovnanie Svätého anjela strážcu, čo je čosi ako génius mágie, k rakovine nebolo náhodné. Približne tak nejak sa mág od istého štádia svojho obcovania s mágiou cíti. Avšak s tým rozdielom, že pri rakovine sa môžeš rozhodnúť uveriť doktorom, ktorí ti klamú, že sa to spraví, že to už nebude bolieť a že to bude znova tak ako predtým. V prípade, že zaujmeš mágiu natoľko, aby ťa pobozkala svojim dračím bozkom, sa dostaneš do štádia, kedy sa už ani nemáš kým nechať v tejto veci oklamať keď okúšaš vážne strašné abysálne stavy. To je možno jeden zo znakov magickej samoty a rozpoloženia z atu IX. - Pustovník (smiech)“.
„Každý mág môže hrať iba s kartami, aké mu chaos namieša; tj. pracuje s obsahmi, ktoré nachádza vo svojom vnútri alebo projektuje do okolitého sveta. Gratulujem všetkým bielym mágom, ktorí vo svojom vnútri nachádzajú veci, ktorých zrkadlením vzniká pozitívna, harmonická a všeobecne príjemná mágia. Neviem ako to robia; či majú naozaj také ružové vnútornosti alebo len nejdú dostatočne hlboko. Nezaujíma ma to. Ja v sebe nachádzam poväčšine samé sračky, veci, priepasti a príšery, záblesky ktorých možno občas zahliadnuť v mojich textoch. Názor, že sa jedná o nejakú temnú alebo dokonca čiernu mágiu počúvam dosť často. Osobne to čo robím vnímam skôr ako prostú existencialistickú mágiu zbavenú exotických prívlastkov ako „čierna“, „temná“ a pod. Neviem či je čierna alebo biela, ani po tom nepátram“.
„Na druhou stranu si ale dobře uvědomují (zejména ti, kteří jsou zběhlí v magii), že práce se satanským egregorem (duchem) může být pro mága velmi nebezpečná a svazující a při nedostatečném či nesprávném pochopení může vést i k magickému otroctví. Toho jsou si ovšem kněží naší církve dobře vědomi stejně jako pokročilí adepti a každý z nás se s tím musí vypořádat po svém. Protože naše filozofie ctí svobodnou vůli víc než co jiného, je také jen a jen na svobodném rozhodnutí každého jednotlivce, zda se při svém magickém díle bude spoléhat výhradně na moc, která pramení z jeho uctívání satanických entit, či zda bude pracovat i s vlastním potenciálem, anebo se pokusí o syntézu obou těchto sil“.
„Již od raného dětství jsem byl fascinován tajemnými a nevysvětlitelnými přírodními úkazy, podivuhodným řádem, jenž jsem vytušil v domnělém vesmírném chaosu. Zastávám názor, že právě tento řád či jeho fragmenty, které člověk vytváří, jsou předmětem uctívání veškerých náboženských skupin naší země. (pozn.autora : ano, uctívá se nejen Bůh, ale i démoni, kteří se nazývají různými jmény a slibují mnohé výhody). Lidé mu dávají různá jména a vytvářejí nejrůznější obřady, rituály či ceremonie, aby jej oslavili, uctili či ovlivnili (pozn. autora : to je bohužel tragické nepochopení, nikdo z lidí nemá moc ovlivnit démonský duchovní svět, je tomu přesně naopak, je to taktika, z které adept vyvodí, že je svobodný a je to naopak on, kdo může duchovní svět řídit a používat pro své účely) “.
„Podle mého názoru totiž existuje poznání jen pro zasvěcené (pozn. autora : toto je pravda, bez zasvěcení (iniciace) není člověk uveden do mystérií a „poznání“, iniciace je smlouva, pozvání démona do svého života) a je-li vesmír ovládán silami, které se dají vytušit ve všech náboženských systémech a filozofiích, je zcela lhostejno jakého náboženského smýšlení je ten či onen člověk a jaká božstva uctívá“ (pozn. autora : démoni mají radost z takovéto formulace, protože jim to poskytuje živnou půdu pro infiltraci do lidské mysli, a opravdu pak nezáleží, které božstva adept uctívá, pokud to není samotný Stvořitel a jeho Boží Syn, to potom je pro démony tragédií).
„Vím, že pokročilejší adepti nepotřebují žádných zevních rituálů, aby s těmito silami vstoupili v kontakt (pozn. autora : pokročilejší znamená více démonicky obsazení, což opravdu není nic k závidění), rovněž jsem si vědom ale i té skutečnosti, že většina z nich by se toho nikdy neodvážila“!
„Na rozdíl od většiny grimoárů postrádá zjevné klíče, které by prezentovaly konkrétní postupy pro ovládnutí těchto prastarých energií. Tyto postupy si musí každý z vás sám najít a osvojit. Můžete například uplatňit astrologii, kabalu, filozofii či jejich kombinace, anebo přijít s jiným, originálním řešením“. (ano, dle Bible je zapovězeno moře věcí, ale není to proto, že by byl Bůh tak nepřející, ale opravdu skrze mnoho technik práce s energií si tímto způsobem démony přitáhneme do svých životů).
„Je však mou povinností vás rovněž důrazně varovat. Za pomoci této knihy odhalíte a možná i zaktivujete své hlubinné já. To, jak ho ovládat a kontrolovat, je pouze ve vašich rukou (pozn. autora: plavání na vlastní nebezpečí, škoda, že z toho jde pak těžko vycouvat a kontrolovat to opravdu nejde, démoni jsou neskonale chytřejší a silnější než člověk, který si může myslet, že deprese s tím spojené přišli proto, že někde asi „udělal chybu“. Naštěstí se smrtelně zkroutí, když zaslechnou slovo Ježíš). Některé z magických ceremonií, s kterými se zde setkáte, svým účastníkům předkládají jistá poučení, která mohou při nesprávném pochopení vzbudit vaše rozpaky či dokonce váš odpor. Proto je mojí povinností zde zdůraznit, že všichni adepti, kteří během nich ztělesňují kněze kultu či dokonce jednotlivá božstva, musí být schopni sjednotit se s principy, které tyto síly prezentují (pozn. autora : tato věta vypadá dost hrůzně, zdá se, že jde o pozvání démona do těla „kněze“, který mu tím nechá volné pole působení) “.
„Prostřednictvím těchto obřadů budete mít možnost, pokud se pro to rozhodnete, pracovat se svojí vlastní démonizovanou podstatou (to je lež, jde o opravdového démona a ne o démona skrytého v člověku). Jestliže budete postupovat dostatečně obezřetně a prozíravě, (pozn. autora : a co když ne.....) jistě vám tyto zkušenosti přispějí i k odhalení démonických obsahů vašeho Já“
„Tyto rituály pozvolna aktivují adeptovo temné já, aby ho na jejich základě mohl poznat, pochopit a později integrovat, popřípadě vhodně využít při svém dalším rozvoji (pozn. autora : rozvoj je slovo, které trochu uchlácholí zájemce o magii, ale tento „slib“ se zakládá na lži, rozvoj zde znamená obchod, za dávání prostoru démonu on sám nabídne pár metafyzických zážitků, pokud se okultista obrátí k Bohu, pak místo těchto zážitků démon děsí , pokud ne, může magika zahloubaného do mystéria oblbovat celkem dlouho, aniž by mu dal odpověď, kterou hledá) . Pokud se ale nechá během své práce strhnout svými žádostmi, povede to k jednoznačnému magickému otroctví, uzavírání paktu či dokonce posedlosti“!
Závěrem si dovolím ocitovat četbu, která mi potvrzuje to, co jsem sám zažil.
Já jsem dveře.
Kdokoli vejde skrze mne, bude spasen a bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu.
Zloděj přichází, jen aby kradl, zabíjel a ničil;
já jsem přišel, aby měly život – život v plnosti.
Já jsem dobrý pastýř. Dobrý pastýř za ovce pokládá svůj život.
Jan 10.9-11
Někdy si říkám, proč tohle někoho nevaruje, ale pak si uvědomím, že tuhle četbu démoni nesnáší, protože je usvědčuje, sám jsem si jí nenáviděl, aniž bych chápal proč, teď už je vše jasnější.
Chvála.
(Deepblue, 28. 1. 2010 18:55)